Česká business woman a LinkedIn

Následující článek je o českých byznys ženách, čtenářkách magazínu BUSINESS WOMAN. Z pohledu marketingu i networkingu se jedná o exkluzivní cílovou skupinu žen – ředitelky, top manažerky, právničky, profesionálky v oblasti lidských zdrojů a osobního rozvoje. Jedním z témat, na které se časopis zaměřuje, je i vůdcovství. Proto mne zajímalo, jak (si) tato cílová skupina vede na LinkedIn, největší lokální a globální profesní síti.

Business Woman LI Banner

BUSINESS WOMAN, magazín pro ženy na významných manažerských pozicích z oblasti byznysu, práva a politiky, vychází v České republice již druhým rokem. Za tuto dobu si získal specifickou čtenářskou základnu. Ženy, které zajímají na první pohled „typicky mužská témata“ jako podnikání, vůdcovství, management, osobní a profesní rozvoj. Nejenže o nich rádi čtou, přemýšlejí a mluví, ale především je žijí.

Dosahují významné posty v profesním životě. Častokrát rozhodují nejen o svých osobních úspěších, ale také o úspěchu menších nebo větších, lokálních nebo globálních firem. Díky tomu jsou součástí skupiny žen, které několikrát ročně dostávají magazín, jenž nelze zakoupit v běžné prodejní síti. Jeho čtenářky se znají i z pravidelných měsíčních byznys snídaní, kde svoje zkušenosti a znalosti sdílejí osobně.

Letos v květnu jsem se detailně podívala na LinkedIn a Facebook komunikaci firem, ve kterých pravidelné čtenářky BUSINESS WOMAN působí. Do reprezentativního výběru se dostalo 200 českých firem, z toho 89 poboček zahraničních společností. Podle oblasti podnikání jsem tyto společnosti rozdělila do 14 odvětvových skupin. Nejvíce byly zastoupené čtenářky společností z odvětví peněžnictví a pojišťovnictví (33,5%), průmyslové výroby (17,0%), právních služeb (9,5%) a informačních technologií (8,5%).

BUSINESS WOMAN Profil Kveten 2013

Mezi společnosti, ve kterých pravidelné čtenářky magazínu BUSINESS WOMAN působí a zároveň mají firemní profil na LinkedIn, patří AVG Technologies CZ, Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka nebo GE Money Bank, Škoda Auto, Telefónica Czech Republic, Zentiva, a mnohé další firmy, právní kanceláře nebo vládní instituce. Pokud vás zajímá, která z uvedených společností má největší počet zaměstnanců a příznivců na LinkedIn, podívejte se na detailní infografiku.

Vlastní firemní profil na LinkedIn měla v květnu více než polovina z původně českých firem (55,0%). Z českých poboček zahraničních společností pouze jedna čtvrtina (23,6%), na rozdíl od jejich mateřských společností – firemní stránku mají na této sociální síti téměř všechny (87,6%). Pro srovnání, z českých firem má vlastní firemní profil na Facebook více než polovina (61,0%), zatímco z českých poboček zahraničních společnosti menší polovina (40,1%). Tyto čísla poukazují na preferenci používání sociálních médií zejména pro komunikaci se zákazníky (prostřednictvím Facebook), sekundárně pro udržování vztahů se zaměstnanci nebo obchodními partnery (prostřednictvím LinkedIn).

BUSINESS WOMAN LI vs. FB Kveten 2013

V součtu kontaktů tvořily v květnu 2013 všechny analyzované české firmy a pobočky zahraničních společností s vlastním profilem na LinkedIn síť více než 16 tisíc zaměstnanců a 41 tisíc příznivců (tento počet neustále roste). Z pohledu členů LinkedIn sídlících v České republice, kteří používají tuto sociální síť v angličtině nebo češtině, se jedná o jednu desetinu všech lokálních členů LinkedIn. Získaných pouze prostřednictvím osmi desítek firem.

I když se na první pohled jedná o nepatrný počet ze všech firem v České republice (z nichž ne všechny používají sociální média), v rámci LinkedIn se jedná o nepřehlédnutelnou síť zajímavých profesních kontaktů. Ty spojuje BUSINESS WOMAN – od letošního července můžete číst inspirativní rozhovory s českými i zahraničními byznys ženami, články o osobnostním a profesním rozvoji, mentoringu, a dalších tématech také prostřednictvím LinkedIn.

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s